نخست‌وزیر انگلستان تاکید کرد: در صورتی‌ که همه‌پرسی اول برای جدایی از اتحادیه اروپا با رای منفی به پایان برسد، هرگز همه‌پرسی دومی برگزار نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلستان در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت اگر نتیجه همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا منفی باشد، هیچ همه‌پرسی دومی برگزار نخواهد شد.

به نوشته اسکای نیوز، کامرون در جمع نمایندگان مجلس عوام تصریح کرد ایده برگزاری همه‌پرسی دوم که توسط «بوریس جانسون» هم‌حزبی کامرون و شهردار لندن بر زبان‌ها چرخید، عملی نخواهد شد.

بوریس جانسون که با پشت کردن به کامرون به جمع موافقان خروج از اتحادیه اروپا ملحق شده است، اعلام کرد برای به دست آوردن امتیازات بیشتر از اتحادیه رای به خروج از این اتحادیه می‌دهد. بااین‌وجود کامرون در جمع همه نمایندگان تاکید کرد که همه‌پرسی ماه ژوئن، آخرین نظرسنجی هست.

کامرون در ادامه سخنان خود به نمایندگان پارلمان این کشور گفت «ما بر این باوریم که اتحادیه اروپا مشاغل، سرمایه و امنیت برای کارگران، مشتریان و محیط می‌آورد و قانع شدیم که رای به ماندن در اتحادیه اروپا بهترین مزایا را برای مردم به ارمغان می‌آورد.»

نخست‌وزیر انگلستان و سران دیگر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در بروکسل برای طرح اصلاح قواعد روابط این کشور و این اتحادیه به گفت‌وگو نشستند. درنهایت توافقی حاصل شد که به‌موجب آن کامرون اعلام کرد ۲۳ ژوئن سال جاری یک همه‌پرسی جدایی برگزار خواهد شد. وی تاکید دارد که انگلستان باید در اتحادیه اروپا باقی بماند اما برخی اعضای حزب وی مخالف این نظر و با پیوستن به کمپین مخالفان، خواستار جدایی از اتحادیه اروپا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس